Retur och ångerrätt

Retur och ångerrätt

Om du ångrar ett köp hos oss är det distansköplagen som gäller. Vi vill att hanteringen ska vara så enkel som möjligt för båda parter. Vid ångrat köp har både säljare och köpare vissa skyldigheter som måste följas enligt distansköplagen bestämmelser. Vi skickar ut information till alla våra privatkunder via e-post om distansköplagen och ångerrättsformuläret vid varje köp som görs hos oss. Vi rekommenderar att man visar god omsorg om varan och originalförpackningen om man vill returnera varan på ett tryggt och säkert sätt.

Cosori erbjuder nu dessutom 30 dagars öppet köp.

Vill du returnera en vara?

Klicka på profilikonen i navigationsmenyn eller gå till sidan för Returer och Ångerrätt och begär en retur.

Du kan också klicka här.

Logga in på ditt konto:

  1. I fältet "E-post" skriver du in din e-postadress och klickar sedan på "Fortsätt".
  2. Öppna mejlet från vår butik i din inkorg och kopiera den sexsiffriga verifieringskoden som finns i mejlet.
  3. Gå tillbaka till webbshoppen och ange den sexsiffriga verifieringskoden.
  4. Klicka på den beställning du vill skicka en returförfrågan för.
  5. Om din beställning innehåller flera produkter, välj de produkter du vill returnera.
  6. Välj en returorsak och lägg till en kommentar till oss. Vi uppskattar feedback om något skulle vara fel med produkten.
  7. Klicka på "Skicka förfrågan".

Om din returförfrågan godkänns och kräver frakt får du ett mejl med fraktinstruktioner och en returetikett.

Fäst returetiketten på paketet och lämna in det hos Posten/Bring.

Kom ihåg att spara inlämningskvittot ifall paketet skulle komma bort och använd spårningsnumret för att följa returen tills den når oss.

När produkten har returnerats kommer du att få pengarna återbetalade.

OBS! Vid användning av vår returetikett dras en avgift på 89 kr av från återbetalningen.

Detta är viktigt att tänka på vid en retursändning till oss

  • Rengöring: Produkten måste vara noggrant rengjord enligt instruktionerna i bruksanvisningen, så att den är i samma skick som vid mottagandet. Detta är särskilt viktigt av hygieniska skäl, eftersom produkterna kommer i kontakt med mat. Kontakta gärna vår kundtjänst om du är osäker på hur du ska rengöra produkten innan retur.

  • Originalskick: Produkten måste returneras utan synliga skador, repor eller annat slitage som inte fanns vid mottagandet.

  • Allt måste vara med: All förpackning, tillbehör, bruksanvisningar och andra delar som följde med produkten måste returneras. Saknade delar kan leda till att returen nekas.

  • Originalförpackning: Produkten ska returneras i sin ursprungliga, oskadade förpackning och packas på ett säkert sätt för att garantera en trygg transport tillbaka till oss.

Vid godkänd retur återbetalas köpesumman till dig som kund. Återbetalningen sker till det konto som angavs vid betalning inom 14 dagar från det att vi har mottagit din retur.

Returadress

Cosori c/o Modino
Trondheimsveien 183
2020 Skedsmokorset
Norway

Viktiga utdrag från Konsumentköplagen

Ångerrätten innebär att kunden själv bär kostnaderna (se Konsumentköplagen). Om varorna inte kan returneras med vanlig post rekommenderar vi postnord.se för mer information och genomförande av retur av större paket.

Om konsumenten uttryckligen har valt ett annat leveranssätt än den som rekommenderas, är detta en kostnad som bärs av kunden. Ångerrätten förutsätter att meddelande ges till säljaren inom 14 dagar efter att leveransen mottagits. Konsumenten ska utan onödigt dröjsmål, och senast 14 dagar från det att meddelandet om ångerrätt gavs, skicka varorna tillbaka.

Ångerrätten ger näringsidkare rätt att belasta kunden om produkten har påförts en värdeminskning som följd av användning utöver det som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och/eller funktion. Konsumentköplagen gäller endast vid konsumentköp.

Ångerrätten kan därför inte användas av företag eller andra som har handlat som del av näringsverksamhet.