Retur och ångerrätt
Retur och ångerrätt
Om du ångrar ett köp hos oss är det distansköplagen som gäller. Vi vill att hanteringen ska vara så enkel som möjligt för båda parter. Vid ångrat köp har både säljare och köpare vissa skyldigheter som måste följas enligt distansköplagen bestämmelser. Vi skickar ut information till alla våra privatkunder via e-post om distansköplagen och ångerrättsformuläret vid varje köp som görs hos oss. Vi rekommenderar att man visar god omsorg om varan och originalförpackningen om man vill returnera varan på ett tryggt och säkert sätt.
Cosori erbjuder nu dessutom 30 dagars öppet köp.
Vill du returnera en vara?
Klicka på profilikonen i navigationsmenyn eller gå till sidan för Returer och Ångerrätt och begär en retur.
Logga in på ditt konto:
- I fältet "E-post" skriver du in din e-postadress och klickar sedan på "Fortsätt".
- Öppna mejlet från vår butik i din inkorg och kopiera den sexsiffriga verifieringskoden som finns i mejlet.
- Gå tillbaka till webbshoppen och ange den sexsiffriga verifieringskoden.
- Klicka på den beställning du vill skicka en returförfrågan för.
- Om din beställning innehåller flera produkter, välj de produkter du vill returnera.
- Välj en returorsak och lägg till en kommentar till oss. Vi uppskattar feedback om något skulle vara fel med produkten.
- Klicka på "Skicka förfrågan".
Om din returförfrågan godkänns och kräver frakt får du ett mejl med fraktinstruktioner och en returetikett.
Fäst returetiketten på paketet och lämna in det hos Posten/Bring.
Kom ihåg att spara inlämningskvittot ifall paketet skulle komma bort och använd spårningsnumret för att följa returen tills den når oss.
När produkten har returnerats kommer du att få pengarna återbetalade.
OBS! Vid användning av vår returetikett dras en avgift på 89 kr av från återbetalningen.
Detta är viktigt att tänka på vid en retursändning till oss
För att kunna returnera varan ska den vara i oförändrat skick och mängd som vi skickade den till dig. Varorna ska vara väl förpackade så att de inte skadas under leveransen tillbaka till oss. Packa in varan ordentligt. Du som kund är ansvarig för att varorna kommer fram hela och står därmed för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss.
Varan ska vara komplett vid returen, vilket innebär att tillbehör, produktförpackning, innerförpackning med mera ska inkluderas i returen. Vi förbehåller oss rätten att göra en värdeminskning motsvarande produktens eventuella förändrade skick vid mottagandet hos oss.
Om produkten är måttanpassad eller specialanpassad för en viss kund gäller inte bytesrätten, öppet köp eller ångerrätt.
Vid godkänd retur återbetalas köpesumman till dig som kund. Återbetalningen sker till det konto som angavs vid betalning inom 14 dagar från det att vi har mottagit din retur.
Returadress
Cosori c/o Modino
Trondheimsveien 183
2020 Skedsmokorset
Norway
Viktiga utdrag från Konsumentköplagen
Ångerrätten innebär att kunden själv bär kostnaderna (se Konsumentköplagen). Om varorna inte kan returneras med vanlig post rekommenderar vi postnord.se för mer information och genomförande av retur av större paket.
Om konsumenten uttryckligen har valt ett annat leveranssätt än den som rekommenderas, är detta en kostnad som bärs av kunden. Ångerrätten förutsätter att meddelande ges till säljaren inom 14 dagar efter att leveransen mottagits. Konsumenten ska utan onödigt dröjsmål, och senast 14 dagar från det att meddelandet om ångerrätt gavs, skicka varorna tillbaka.
Ångerrätten ger näringsidkare rätt att belasta kunden om produkten har påförts en värdeminskning som följd av användning utöver det som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och/eller funktion. Konsumentköplagen gäller endast vid konsumentköp.
Ångerrätten kan därför inte användas av företag eller andra som har handlat som del av näringsverksamhet.